سبد خرید 0

آیا می توان چمن مصنوعی را بدون چسب هم نصب کرد

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 15 خرداد 1400 در ساعت 21 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چمن مصنوعی را همه می شناسند چون به هر حال همه تا به حال بازی های فوتبال را تماشا کرده اند و دیده اند که بازیکنان بر روی چمنی سبزرنگ می دوند. خیلی از اوقات این چمن ها طبیعی هستند و در خیلی از موارد هم این چمن ها مصنوعی هستند. چمن های مصنوعی در واقع کفپوش هایی هستند که از الیافی مصنوعی ساخته می شوند و کف زمین نصب می شوند. شاید رایج ترین استفاده این کفپوش برای فوتبال باشد اما باید بدانید که این کفپوش ها استفاده های دیگری هم دارند. برای نصب کردن چمن مصنوعی نیاز به کارهایی است. در این مقاله به این سوال پاسخ داده شده است که آیا می توان چمن مصنوعی را بدون چسب هم نصب کرد.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که هم می تواند بر روی سطوح نرم و هم بر روی سطوح زبر نصب شود. بر خلاف تفکرات ما که فکر می کنیم که چمن مصنوعی فقط برای ورزش کاربرد دارد باید بدانید که این کفپوش ها در جاهای زیادی استفاده می شوند و باعث زیبایی و کارکرد بیشتر آن محیط می شوند.

برای مثال از چمن های مصنوعی می توان در مهد کودک ها استفاده کرد تا محلی مناسب برای بازی بچه ها باشد. این کفپوش در مهد کودک نصب می شود و کودکان هم با دیدن آنها حس بهتری خواهند داشت و هم با خیال راحت رو بازی می کنند. یا در جای دیگر کفپوش های چمن مصنوعی در درون ساختمان های تجاری نصب می شوند تا باعث زیباتر شدن محیط آن شوند. هم چنین چمن های مصنوعی به میزان زیاد در نمایشگاه ها کاربرد داد. شما در نمایشگاه های مختلف مشاهده می کنید که چمن های مصنوعی استفاده می شوند و افراد به راحتی با قدم زدن روی این چمن ها از محصولات موجود در نمایشگاه هم دیدن می کنند.

جای دیگری که از چمن های مصنوعی زیاد استفاده می شود، تالارهای عروسی است. تالارهای عروسی با چمن های مصنوعی پوشیده می شوند و زیبا و شکیل تر می شوند.

 می توان از رنگ های مختلف چمن مصنوعی برای کاربردهای مختلف استفاده کرد. رنگ سبز رایج ترین رنگ چمن مصنوعی است اما رنگ های دیگری مانند نارنجی، بنفش، سیاه، خاکستری، سفید ، قرمز و غیره هم وجود دارد که هر کدام می توانند در جای مناسب و با توجه به دکوراسیون محل مورد نظر انتخاب شوند.

نصب چمن مصنوعی

اما چمن های مصنوعی چگونه نصب می شوند؟ چمن های مصنوعی به روش های مختلفی نصب می شوند و نحوه نصب شدن به نوع زمین و نیاز فرد بستگی دارد. در زیر به دو شکل مختلف نصب چمن مصنوعی اشاره شده است:

1.نصب چمن مصنوعی با اتصالات

گاهی اوقات افراد نیاز دارند تا یک چمن مصنوعی را به صورت دراز مدت در جایی نصب کنند و از آنجایی که این چمن باید محکم باشد باید با اتصالات به زمین چسبانده شود. برخی اوقات هم مدتی آن طولانی نیس اما به هر حال فرد دوست دارد تا اتصال چمن به سطح زیرین محکم باشد. برای اتصال می توان دو کار انجام داد: یا از چسب های اتصال مخصوص استفاده کرد یا این که از میخ ها و بست های دو پایه استفاده نمود.

چسب های اتصال ، چسب های مخصوصی هستند که از آنها برای چسباندن چمن مصنوعی به سطح زیرین استفاده می شود. برخی چسب ها بسیار محکم هستند و برخی از چسب ها اما ضعیف هستند چون افراد می خواهند بعد از مدت کوتاهی چمن را جدا کنند.

در روش دیگر اما از میخ ها و بست های دوپایه مخصوص استفاده می شود.این میخ ها و بست ها بزرگ و دراز هستند و با فاصله 30 تا 40 سانتی متر از هم در چمن مصنوعی کوبیده می شوند. همان طور که می بینید بدون چسب هم می توان چمن های مصنوعی را نصب کردو استفاده از میخ و بست های دو پایه یکی از این روش هاست. پس در جواب این سوال که آیا می توان چمن مصنوعی را بدون چسب نصب و اجرا کرد باید گفت که آری می توان این کار را انجام داد.

2.نصب چمن مصنوعی بدون اتصالات

گاهی اوقات اما فردی می خواهد برای مدت زمانی بسیار کوتاه از چمن مصنوعی استفاده کند. مسلما برای این کار نیاز نیست که اتصالات محکمی برقرار باشد. برای مثال شما فرض کنید برای یک نمایشگاه کوچک می خواهید با چمن مصنوعی، دکور مناسبی را ایجاد کنید. برای این کار کافی است بدون هیچ اتصالی و فقط چمن مصنوعی را روی زمین بیندازید. این کار را درست مانند انداختن یک فرش یا موکت می توان انجام داد و نیاز به هیچ کار دیگری نیست. وقتی شما می خواهید 2 یا 3 روز دیگر رول های چمن مصنوعی را جمع کنید دیگر نیازی ندارید که از طریق چسب آن را محکم کنید. برای همین مانند موکت یا فرش آن را پهن می کنید و سپس ان را جمع می کنید. پس می بینید که در این موارد هم می توان چمن مصنوعی را بدون چسب نصب و اجرا کرذ.

در جاهایی که کارکرد چمن مصنوعی برای مدت کوتاهی است استفاده از چمن مصنوعی برای محکم کردن آن واقعا جز وقت تلف کردن چیزی نیست و باید به ان توجه شود.

مزایای چمن مصنوعی

تا اینجا نکاتی را درباره چمن مصنوعی یاد گرفتید و فهمیدید که بدون چسب هم می توان چمن مصنوعی را نصب کرد. اما استفاده از چمن مصنوعی چه مزیت هایی دارد و چرا از آن استفاده می شود.

چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی ، باعث جذب حشرات نمی شود و در نتیجه از این لحاظ تمیزتر و بهداشتی تر است. چمن های مصنوعی عمر بسیار بیشتری دارند  و به خاطر همین بر چمن طبیعی مزیت دارند. یکی دیگر از مزیت های چمن مصنوعی این است که تنوع رنگ و طرح در ان وجود دارد. افراد می توانند چمن مصنوعی را با توجه به محیط یک ساختمان انتخاب کنند و به خوبی کار خود را جلو ببرند. برای مثال در محیطی که رنگ نارنجی غالب است می توان چمن مصنوعی به رنگ نارنجی را انتخاب کرد.

به جز این موارد یکی دیگر از مهم ترین مزیت های چمن مصنوعی این است که در جاهی مختلف قابل نصب است. شما می توانید چمن مصنوعی را روی آسفالت، سرامیک، جاهای ناهموار و سطوح دیگر به راحتی نصب کنید و نگران چیزی هم نباشید. این کار به راحتی با رعایت یک سریی نکات انجام می شود. چمن مصنوعی هم چنین هزینه بسیار کمتری دارد چون نیاز به مراقبت چندانی  ندارد و این در حالی است که چمن های طبیعی مدام نیاز به مراقبت دارندو باید به آنها رسیدگی کرد.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سئوال جواب دهیم که آیا چمن مصنوعی را بدون چسب هم می توان نصب و اجرا کرد باید بگوییم بلی و این کار به دو شکل قابل انجام است. شکل اول زمانی است که شما می خواهید برای مدت کوتاهی چمن مصنوعی را در جایی داشته باشید و بعد آن را جمع کنید. برای این کار نیاز به هیچ گونه اتصالاتی نیست و شما می توانید مانند یک فرش، رول های چمن مصنوعی را در اندازه های مناسب آن روی سطح مورد نظر خود پهن کنید و پس از سپری شدن مدت مورد نظر ان را جمع کنید.

در شکل دوم اما شما نیاز دارید تا چم مصنوعی را در سرجای خود محکم کنید. در این شکل شما می توانید با استفاده از میخ و بست های دوپایه این کار را انجام دهید تا نیازی به چسب نداشته باشید. میخ ها و بست ها به صورت محکم و با فاصله های معین از هم روی چمن مصنوعی کوبیده می شوند تا باعث شوند چمن مصنوعی به سطح زیرین خود متصل شود.

پس می بینید که بدون چسب هم می توان چمن مصنوعی را نصب کرد. البته خیلی ها هم از چسب برای چمن استفاده می کنند که بسیار خوب است. چسب ها می توانند ضعیف باشند یا قوی و این بستگی به نوع نصب چمن مصنوعی است که برای چه زمان و به چه استحکامی باشد.

مای دکوری

اگر دنبال چمن مصنوعی هستید می توانید آن را از فروشگاه آنلاین مای دکوری خریداری کنید. مای دکوری سالهاست که در حال عرضه محصولات دکوراسیون داخلی است و بهترین ها را عرضه می کند.

شما می توانید انواع محصولات چمن مصنوعی را در وبسایت مای دکوری پیدا کنید و در صورت پسندیدن دست به سفارش بزنید. کیفیت محصولات و قیمت آنها در فروشگاه مای دکوری بسیار مناسب می باشد و افراد می توانند با هزینه مناسب، محصولی عالی و باکیفیت داشته باشند.

سفارش شما از مای دکوری پس از 2 یا 3 روز کاری به سرعت به دستتان خواهد رسید. مای دکوری همواره سعی کرده است تا بهترین خدمات را عرضه کنید. این فروشگاه به اقصی نقاظ کشور محصول ارسال می کند پس اگر در جایی دور هستید نگران چیزی نباشید.

هم چنین خدمات پس از فروش مای دکوری بسیار عالی و مناسب است. در صورت بروز مشکل برای محصول کافی است تا با مای دکوری تماس گرفته شود تا برای رفع آن به سرعت اقدام شود. مای دکوری بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه می کند و خواهد کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()